Tatra Grzaniec, czyli nowy produkt Grupy Żywiec

Późna jesień i zima to najgorszy czas dla browarów. Wtedy właśnie notuje się najsłabsze wyniki sprzedaży. No bo jak tu pić piwko, gdy za oknem pada śnieg a rtęć w termometrze zatrzymała się na dwudziestej kresce poniżej zera ? Jest na to rozwiązanie. Grupa Żywiec na rynek wprowadza swój najnowszy produkt – Tatrę Grzaniec. Czy znajdzie ona swoje miejsce w domach Polaków?

 

Tatra Grzaniec to pierwsze piwo tego typu na polskim rynku piwa (pod koniec listopada doczekamy się podobnej wersji browaru Amber). Grzaniec to kompozycja piwa jasnego z dodatkiem korzenno-owocowych aromatów. Cechuje się naturalnym zapachem kardamonu i cynamonu, a w przygotowaniu nie wymaga dodatkowego przyprawiania. Należy jedynie podgrzać do temperatury około 70 st. C, by cieszyć się cieplutkim trunkiem. Zawartość alkoholu to 5,8%

 „Do tej pory piwo było postrzegane jako produkt sezonowy na lato. Grupa Żywiec wprowadza na rynek swoją kolejną nowość po sezonie, kiedy zwyczajowo następuje spadek zainteresowania Polaków orzeźwiającym piwem na rzecz mocniejszych alkoholi. Mamy nadzieję, że rozgrzewający Tatra Grzaniec zmieni tę sytuację” – mówi Tomasz Hadam z zespołu marki Tatra Grupy Żywiec.

Tatra Grzaniec przykuwa uwagę swoim designem. „Podgrzana” etykieta pobudzająco działa na wyobraźnię. Dominująca czerwień i wizerunek górala przenoszą nas do góralskiej  karczmy, w której to chcemy się schronić i ogrzać, zmarznięci wieczornym szusowaniem na stoku. Na uwagę zasługuje kapselek, który dobrze prezentuje się z butelką.

Zachęceni nowym produktem, podgrzewamy piwko w garnuszku od czasu do czasu próbując.

Piana: Spieniony w garnku, traci pianę w kuflu, pozostawiając na długo jej półcentymetrową warstwę.

Kolor: nieco ciemniejszy, ciemnozłoty, rudawy

Zapach: cynamon, aromat korzenny – faktycznie wyczuwalne

Smak: mocno wyczuwalne przyprawy, czuć posmak cynamonu, słabo wyczuwalny alkohol

Dostępność i cena: dostępny w całej Polsce w okresie od listopada do końca marca 2012r. Sugerowana cena: 2,95zł

Podsumowując, amatorom piwa w postaci grzańca powinno przypaść do gustu. Nie musimy gimnastykować się i dosypywać przypraw. Na pewno warto spróbować. My osobiście piwo pijemy tylko zimne i tylko z pianą na dwa palce. Z grzańców preferujemy wino.

Aha, zimne nie smakuje dobrze 😉

Obecnie Grupa Żywiec posiada najbardziej zróżnicowane portfolio piwnych marek w Polsce – ze 100 aktywnych na rynku oferuje aż 16 marek w ponad 30 wariantach i 5 stylach piwnych. Tylko w tym roku producent m.in. Żywca i Warki wprowadził na rynek 3 warianty niepasteryzowane piw regionalnych (Specjal, Leżajsk I Królewskie), Leżajsk pszeniczne oraz rozpoczął dystrybucję piwa Kilkenny i dwóch odmian Guinnessa.

Jak zapowiada producent, to nie wszystkie nowości, jakie Grupa Żywiec przygotowała dla swoich klientów w tym roku.

Tatra Grzaniec

moc 5,8%, ekstrakt 16%

Grupa Żywiec

Zakupiony w: Carrefour-Poznań, cena: 2,39zł (z kaucją).

Na sam koniec przychodzi nam do głowy pewna scena 🙂

Piwo – recenzje, ciekawostki, poradniki

1 komentarz

Filed under Aktualności, Recenzje

1 responses to “Tatra Grzaniec, czyli nowy produkt Grupy Żywiec

  1. Pingback: Idzie nowe, wraca stare. Żywiec Bock znów na rynku! | Na2Palce

Dodaj komentarz